ADDIE Modeli
“Analyze, Design, Develop, Implement, Evaluate” kelimelerinin ilk harflerinin kullanımı sonucunda ortaya çıkan “ADDIE” modeli
"bireylerin neyi öğrenmeye ihtiyaçları var" sorusu ile "bireylerin
ihtiyaçları olan bilgiyi öğrendiler mi" noktası arasında geçen tüm
süreçleri kapsar. Bu süreçler;
- Analiz
- Tasarım
- Geliştirme
- Uygulama
- Değerlendirme olarak sıralanmaktadır.

ANALİZ: Analiz
aşamasında ihtiyaç analizi yapılarak, mevcut öğretim problemleri,
öğrenenlerin (çalışanların) beklentileri, ön bilgileri (varolan), mevcut
beceri ve yeterlilikleri, öğrenme ortamı, öğretim amaçları ve hedefleri
belirlenir. Bunlar belirlenirken aşağıdaki sorular irdelenebilir. Tabii
ki bu sorular değişebilir veya bu soruların yenileri oluşturulabilir.
TASARIM: Tasarım aşaması da öğrenme hedefleri, ölçme araçları, alıştırmalar ve etkinlikler, içerik, konu analizi, ders planlama ve materyal seçimi ile ilgilidir. Tasarım aşaması sistematik ve belirli olmalıdır. Öğretim tasarım planı her bir unsuru detaylara dikkat edilerek hazırlanmalı ve ihtiyaç analizini dikkate alarak planlanmalıdır.
TASARIM: Tasarım aşaması da öğrenme hedefleri, ölçme araçları, alıştırmalar ve etkinlikler, içerik, konu analizi, ders planlama ve materyal seçimi ile ilgilidir. Tasarım aşaması sistematik ve belirli olmalıdır. Öğretim tasarım planı her bir unsuru detaylara dikkat edilerek hazırlanmalı ve ihtiyaç analizini dikkate alarak planlanmalıdır.
GELİŞTİRME:
Bu aşamada, tasarımın test edilmesi sonucunda elde edilen veriler
(öğrenen yorumları, deneme uygulamasında karşılaşılan problemler ve tüm
gözlem sonuçları) kullanılır. Tasarım aşamasında oluşturulan içerik ve
konular, etkinlikler, alıştırmalar, zamanlama, sınıf düzeni, materyaller
ve ölçme-değerlendirme araçları tekrar gözden geçirilerek gerekli
iyileştirme ve düzeltmeler yapılır.
UYGULAMA: Uygulama
aşamasında, öğretmen (eğitmen) kılavuz kitabı veya materyali
(interaktif de olabilir) ve öğrenci (öğrenen) kılavuzu (aynı şekilde
interaktif olabilir) geliştirilir ve uygulanır. Geliştirilmiş olan
tasarımın nasıl uygulanacağı konusunda eğitmenlere yol göstermek ve
eğitime katılacak olanlara da bu eğitimde neleri nasıl yapacaklarına
dair yardımcı olmak amaçtır.
KAYNAKÇA
https://www.youtube.com/watch?v=BcR5epcBArw
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder